YSTAD SALTSJöBAD

Så er vi desværre allerede vendt hjem fra et fantastisk spa-ophold på Ystad Saltsjöbad og nej hvor er tiden bare fløjet siden vi ankom igår, jeg kunne virkelig godt have brugt et par dage mere! Synes lige at man skal vende kroppen til 100% afslapning, før man kan slappe af.

Da vi ankom igår ved 15tiden checkede vi ind i vores så fine suite som i kan se på billederne, hvor vi havde den skønneste udsigt over havet og jacuzzi som vi desværre ikke lige nåede at benytte os af. Så tog vi ned i spa området og gik på opdagelse i alle de forskellige rum og fornøjelser der var, og der er vitterligt alt man kan ønske sig! Der var et lys dæmpet køligt rum med en masse dobbeltsenge og en kæmpe pejs i midten, hvor man kunne ligge og tage sig en lur - jeg opdagede det først idag, ville ellers vildt gerne have benyttet mig af det igår efter vores Creek Experience.

The Creek Experience var en fuldstændig mind blowing spa-oplevelse, der var virkelig alle spa-oplevelser i én! Jeg var især vild med hamam, det var virkelig en skøn og anderledes oplevelse og allermest virkelig sjovt fordi Jacob og jeg gled vanvittigt meget rundt! Razul var jeg også helt vild med, her smurte man sig ind i ler og slappede af i mens den trængte ind i huden - det var også en sjov og anderledes oplevelse og jeg var vild med at alt var så gennemført så man virkelig fik en kulturel oplevelse. Det var en fantastisk oplevelse, en som alle burde forkæle sig selv med og ikke mindst over al forventning. Læs mere om The Creek Experience.

Vi spiste på hotellets seafood restaurant Port, hvor vi fik den lækreste 3retters menu bestående af varmrøget laks til forret, hane til hovedret og en chokolade paté med salty caramel is til dessert! Det er så sjældent at Jacob og jeg er ude og spise 'fint', det er for det meste kun hvis vi er på ferie. Vi er heller ikke typerne som lige bikser en 3retters menu sammen herhjemme i køkkenet, så man nyder det virkelig ekstra meget når man er ude.

Imorges stod vi op til det smukkeste solskinsvejr og udsigt over havet hvor vi åbnede dørene op så vi virkelig kunne ligge og putte under dynerne imens vi hørte vandet - Ej hvor var det heavenly!! Ville ønske jeg kunne vågne på den måde hver dag, det er ren terapi for sjælen. Efter at have kastet os over den lækreste morgenbuffet som havde alt hvad hjertet kunne begære, gik vi en tur langs vandet og nød de sidste timer i spaen inden vi kørte hjem til kbh. Jeg elskede især deres udendørs pool, kombinationen af det dejligt varme vand som omsluttede min krop kontra den kølige friske luft, aaaah! Ystad Saltsjöbad var en helt unik oplevelse, man kan virkelig godt mærke hvor meget energi de har/lægger i at man skal få den mest afslappende oplevelse imens man er der - og det havde jeg ihvertfald! Jeg glæder mig så meget til at kunne besøge stedet igen.